Kurser for fagfolk - Aalborg Rygklinik
For fagfolk

Kurser for fagfolk

Oversigt over mine kurser og workshops for fagfolk i 2021.

D. 1.-2. juni 2021, Norddjurs Kommune

To-dages kursus om smertebehandling og genoptræning af borgere med langvarige rygsmerter, diskusprolaps før og efter operation, spinalstenose, deseopererede samt borgere med spondylolisthese. Kurset er målrettet fysioterapeuter der arbejder med genoptræning i kommunen. Ind til videre er kurset lukket for eksterne deltagere.

D. 3.-5. september 2021, Auning Fysioterapi

Tre-dages kursus om diagnostik og behandling af diskusprolaps med nerverodstryk i lænden.

Du trænes i praktisk kliniske undersøgelsesmetoder samt klinisk ræsonnering og differentialdiagnostik. Ligeledes bliver de forskellige konservative behandlingsmuligheder gennemgået, og deltagerne trænes i at planlægge og justere et individuelt og skræddersyet genoptræningsforløb for diskusprolapspatienten. Du får praktiske eksempler på at formidle tryghedsskabende information til patienten, med henblik på at forebygge ængstelighed for fysisk aktivitet, samt at motivere patienten til at træne og bevæge sig. På kurset kommer deltagerne selv til at undersøge patienter, for at træne færdigheder og klinisk ræsonnering i praksis. Kurset har i høj grad fokus på den praktiske kliniske håndtering af patienterne på en måde der fordrer at patienten er aktiv og tryg i forløbet, på en grundig forståelse af teorien, og på at lave en god behandlingsplan med træning og smertelindrende øvelser, den rigtige medicin og et udramatisk samarbejde med neurokirurgerne.

Undervisere er fysioterapeut Martin Melbye, og overlæge i neurokirurgi Morten Zebitz Steiness.

Information og tilmelding her.

D. 2. oktober, Klinik for fysioterapi

Én-dags introduktionskursus om differentieret behandling af patienter med iskias-smerter, spinalstenose, samt vedvarende smerter i lænden. Deltagerne lærer hvordan man skelner mellem forskellige årsager til smerterne, samt hvilke behandlingsplaner der er relevante for hver lidelse.

Kurset er lukket for tilmelding.

D. 4.-6. november 2021, Orleans Frankrig

Der undervises på engelsk.

Tilmelding og information hos Agence EBP.

D. 11.-13. november 2021, Poitiers Frankrig

Tre-dages kursus om diagnostik og behandling af diskusprolaps med nerverodstryk i nakken.

Der undervises på engelsk.

Tilmelding og information hos Agence EBP.

Kursus på din arbejdsplads?

Når ikke landet hærges af coronavirus, holder jeg ofte skræddersyede kurser og workshops, for kommunale træningsenheder, klinikker og lignende. Ønsker du en workshop der er tilpasset de udfordringer du har med at behandle og genoptræne patienter og borgere med ryglidelser, så kontakt mig for at høre nærmere om mulighederne. Mvh Martin Melbye

Afholdte kurser 2021

D. 10.-11. april 2021, Auning Fysioterapi

To-dages introduktionskursus om diagnostik og behandling af diskusprolaps i lænd og nakke.

Information og tilmelding.