Behandling af diskusprolaps - Aalborg Rygklinik

Behandling af diskusprolaps

BEHANDLING AF DISKUSPROLAPS I LÆNDEN ELLER NAKKEN

Lær hvilke øvelser du selv kan gøre, for at slippe af med smerterne.

Få svar på alle dine spørgsmål om hvad der er galt, hvilke behandlingsmuligheder der er, hvornår du kan gå igang med arbejde og fritidsaktiviteter og hvor lang tid der tager før du er rask igen.

På Aalborg Rygklinik får du professionel vurdering og behandling, af McKenzie-certificeret fysioterapeut med ekspertise i diskusprolaps.

Bestil tid til behandling og få al den hjælp du har brug.

Min succesrate med behandling af diskusprolaps på Aalborg Rygklinik er 75%. Det vil sige at hver gang jeg behandler 10 patienter med diskusprolaps, opnår 7-8 af dem en tilfredsstillende bedring.

Alternativer:

Som alternativ til fysioterapibehandling med øvelser, kan diskusprolaps behandles med smertestillende medicin, blokade med medicin der injiceres direkte ind i lænden, eller eventuelt en operation.

PRISLISTE

Er du over 18 år, har udstrålende bensmerter (iskias) eller armsmerter, af maksimalt 3 måneders varighed, som begrænser dig i dagligdagen, kan vi tilbyde dig et pakkeforløb til nedenstående priser.

BEHANDLINGSFORLØBET

Behandlingsforløb ved diskusprolaps strækker sig som regel over 4 konsultationer.

• Første konsultation med undersøgelse og instruktion i smertelindrende øvelser.
  • Opfølgning efter 2-4 uger med eventuel justering af øvelser, vejledning i brug af smertestillende medicin ved behov, og instruktion i supplerende muskeltræning.
  • Opfølgning efter 6-8 uger med planlægning af genoptræning og tilbagevenden til normale dagligdags aktiviteter.
  • Afsluttende kontrol efter 10-16 uger, med vurdering af behandlingsresultat og stillingstagen til eventuelt videre forløb med kirurgisk vurdering eller medicinsk behandling.

VIDEOKLIP OM DISKUSPROLAPS

I videoklippet nedenfor kan du høre noget om hvordan en diskusprolaps opstår, hvordan den heler, og hvilke behandlingsmuligheder der findes.

FÅ MERE VIDEN

• Læs mere om behandlingens indhold her
  • Patientvejledning ved diskusprolaps – Læs her
  • Diskusprolaps – læs mere om moderne fysioterapibehandling her
  • Diskusprolaps – skal jeg så opereres? Læs mere her
  • Se flere informative videoklip om diskusprolaps – klik her

ONLINE ØVELSESPROGRAM – Start din behandling med det samme.

Lær de øvelser jeg bruger til at behandle og fjerne smerter fra en diskusprolaps i lænden.