Sådan opstår en diskusbule - Aalborg Rygklinik

Sådan opstår en diskusbule

Her får du forklaringen på hvordan en diskusbule opstår. Buler på diskus kan ses på MR-scanning, og kaldes også for “diskus-protrusion”, eller “udposning på diskus”.

SLIP AF MED SMERTERNE

Der findes øvelser og træning, som kan lette diskusbulens tryk på nerverne. Har du brug for hjælp til at finde de rigtige øvelser, der fjerner dine smerter, så bestil tid til individuel vurdering og vejledning på Aalborg Rygklinik.

Ring til klinikken

DISKUSBULE BEHØVER IKKE GØRE ONDT

En udposning på diskus behøver ikke at gøre ondt, det afhænger helt af hvilken type udposning der er tale om. En diskusbule opstår fordi diskus synker sammen med alderen. Når diskussynker sammen vil væggen bule ud, og skabe en udposning. Diskusbulen kan medføre smerter, hvis den er stor nok til at trykke på nerverne i rygsøjlen. Når diskus’ væg buler ud, kan der også opstå et knæk på væggen, som medfører smerter.
En bule på diskus er en helt naturlig del af ryggens aldringsproces, og det er sjældent at den medfører smerter. Det er fuldstændigt ufarligt at have udposning på diskus.

FÅ DE SMERTELINDRENDE ØVELSER

Jeg har samlet de mest effektive øvelser til forskellige ryglidelser, i online behandlingsprogrammer.

KLIK HER for at læse mere om øvelsesprogrammerne.

Du finder øvelsesprogrammer til:

• Iskias-smerter
  • Diskusprolaps i lænden