Behandling af spinalstenose - Aalborg Rygklinik

SPINAL STENOSE I RYGGEN

Få grundig undersøgelse, behandling, genoptræning og vejledning hos Martin Melbye, Fysioterapeut Aalborg Rygklinik. Spinalstenose er en relativt sjælden lidelse, der medfører pladsmangel inde i rygsøjlen. Lidelsen er delvist alderbetinget, og det er oftest bensmerter og begrænset gangdistance der er patientens primære gener.

Du får:

• Grundig undersøgelse og vejledning i hvordan du forholder dig til problemet.
  • Du lærer hvad du selv kan gøre for at lindre smerterne.
  • Hvis der er behov for det, vil du blive instrueret i styrkende øvelser for ben og ryg.

Min succesrate med behandling af spinalstenose på Aalborg Rygklinik er 60%. Det vil sige at hver gang jeg behandler 10 patienter med spinalstenose, så er der 6 af dem der opnår en markant bedring.

Alternativer:

Som alternativ til fysioterapibehandling med øvelser, kan spinalstenose behandles medicinsk med smertestillende medicin, eller eventuelt en operation hvor man kirurgisk laver plads til nerverne i ryggen.

PRISLISTE

Har du bensmerter på grund af spinalstenose i lænden, af maksimalt 1 års varighed, kan vi tilbyde dig et pakkeforløb til nedenstående priser.

BEHANDLINGSFORLØBET

Behandlingsforløb ved spinalstenose strækker sig som regel over 3 konsultationer.

• Første konsultation med undersøgelse og instruktion i smertelindrende øvelser.
  • Opfølgning efter 4 uger med eventuel justering af øvelser, vejledning i brug af smertestillende medicin ved behov, og instruktion i supplerende muskeltræning.
  • Afsluttende kontrol efter 10-12 uger, med vurdering af behandlingsresultat og stillingstagen til eventuelt videre forløb med kirurgisk vurdering eller medicinsk behandling.

VIDEOKLIP OM SPINALSTENOSE

I videoklippet her under, forklarer jeg hvad spinalstenose er for noget.

BESTIL TID TIL BEHANDLING

Du kan bestille tid til undersøgelse og behandling ved at ringe på 20 72 64 48.

Ring til klinikken

START DIN BEHANDLING MED DET SAMME

Køb adgang til det øvelsesprogram jeg bruger til at lindre smerterne hos patienter med spinalstenose. Øvelsesprogrammet er beregnet til at reducere og fjerne smerter på grund af spinalstenose.

VIL DU VIDE MERE?

Læs mere om spinalstenose her