Fire myter om diskusprolaps - Aalborg Rygklinik
Diskusprolaps,  Nyheder,  Råd og tips

Fire myter om diskusprolaps

I denne video fra en live-sending på Facebook, forklarer jeg hvordan en diskusprolaps opstår, og så diskuterer jeg 4 myter om diskusprolaps.

Må man sidde ned, når man har en diskusprolaps?

Nogle mennesker tror at man helst ikke må sidde ned, når man har en diskusprolaps. Det passer ikke, og der er faktisk situationer, hvor det er gavnligt for smerterne, at du sidder ned. Få hele forklaringen i videoen.

Er McKenzie’s bagoverbøjningsøvelser, de bedste til at fjerne smertene?

Nej, det er sjældent at bagoverbøjningsøvelser (McKenzie-øvelser), er de bedste til at fjerne smerterne. Der er faktisk flere tilfælde hvor disse øvelser, vil provokere smerterne. I videoen for du en af de andre øvelser, der kan bruges i stedet for.

Må man løbetræne, når man har en diskusprolaps?

De stød der kommer op igennem ryggen, når man løbetræner, kan være særdeles gavnlige for dine bruskskiver i ryggen. Der er naturligvis situationer hvor det vil være vanskeligt for dig at løbe, når du har allermest ondt af din diskusprolaps. Få nogle af de gode råd, i videoklippet. Når du er klar til at gå igang med løb, finder du mit løbetræningsprogram her.

Skal man lave rygøvelser resten af livet, for at diskusprolapsen ikke kommer igen?

Nogle tror at det vil være nødvendigt at træne ryggen resten af livet, for at deres diskusprolaps ikke skal komme igen. Rygøvelser og styrketræning af ryggen, er ikke den eneste mulighed for at forebygge diskusprolaps.

Start din behandling om 5 minutter – hent øvelserne her

Her får du adgang til de øvelser jeg bruger til at behandle og genoptræne diskusprolaps i lænden.

Vil du vide mere om diskusprolaps?

Her har jeg samlet flere informative videoklip, som giver dig mere viden om diskusprolaps – klik her